نمایشگاه بینالمللی خودرو در فرانکفورت که به صورت دوسالانه برگزار میشود، پراهمیتترین نمایشگاه در نوع خود به شمار میرود و در این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۵ ماه سپتامبر، بیش از 1000 شرکت فعال در عرصه خودروسازی و محصولات خودرو از ۳۲ کشور جهان دستاوردهای خود را به نمایش میگذارند. امسال نیز بیش از هزار غرفهگذار از 32 کشور جهان از جمله ۷۵ شرکت خودروسازی در مساحتی بالغ بر 235 هزار متر مربع در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2011 حضور دارند.
شرکت های اتومبیل سازی که بعلت بحران اقتصادی در جهان دوران سختی را می گذرانند، در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰ مدل جدید از خودروهای خود را عرضه مینمایند. این در حالیست که افت فروش اتومبیل در امریکا و اروپا که از بحران اقتصادی امسال ناشی میشود، صنایع اتومبیل سازی را در بین متضرر ترین سکتور ها قرار داده است بطوریکه شصت و چهارمین نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، درب های خود را در یک چنین شرایطی باز کرده است.
به گفتهی ماتیاس ویسمان، رئیس اتحادیه صنایع خودروسازی آلمان، میزان فروش اتومبیل در جهان در سال جاری ۶ درصد افزایش خواهد یافت. شعار امسال نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت که هر دوسال یکبار بطور متناوب با نمایشگاه پاریس ترتیب می یابد ، " آینده استاندارد خواهد شد" میباشد. فضای نمایشگاه امسال 25 درصد از نمایشگاه دو سال پیش بزرگتر است. برگزارکنندگان پیشبینی میکنند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. محوریت اصلی نمایشگاه قبلی خودروی فرانکفورت با خودروهای برقی بود. پیشبینی شده است در نمایشگاه امسال نیز خودروهای برقی و هیبریدی حضور چشمگیری داشته باشند.